dijous, 3 de setembre del 2015

SORTIDA CIRCULAR ALS PEUS DEL PUIGTERRERS
RUTA I DESCENS PER CORRIOLS EN BTT

Sortida de dificultad alta en BTT, on les pujades es fan en la majoria per pistes amples i la baixada per corriols estrets i tècnics, amb trams atrevits.

La ruta comença des del ceretà poble de Bellver, del costat del poliesportiu (a la part sud del poble) enfilem un GR direcció Coll del Pendís, aquesta és una pista asfaltada en el seu primer tram que passa pel costat de la població de Talló, amb el campanar de la seva església que destaca per sobre de la resta de teulats. Seguim el GR per ara sí, una pista de terra, transitada per cotxes amb la vista de l’entrada a la vall al final. A pocs quilòmetres deixem estar el GR que segueix cap a Beders, per agafar una pista més estreta que va pujant direcció sud pel Pla de l’Ingla fins aproximadament el quilòmetre sis, on comença a serpentejar i on la pujada és una mica més exigent creuant a l’altre costat de la serra pel Coll Baixer.
La pista continua fins al quilòmetre 10,7, aquí s’ha d’anar en compte ja que hi ha un corriol a mà esquerra i que segueix en contradirecció a la que anàvem, que no ens hem de saltar. A partir d’aquí anem pujant i baixant corriolets molt divertits passant per la Collada de la Coma i als peus de la Roca Foradada. En aquest punt val la pena parar i gaudir de les vistes impresionants, tant de la vall del majestuós Puigterrers com a l’est i aixecant el cap, de la Roca Foradada. Baixem una mica i ens trobem un altre cop amb una pista d’uns 200 metres mal contats que passa per la zona recreativa del Pradell del Pi fins al refugi no guardat de Gónec (km 16), un bon lloc per fer una parada i reposar abans d’encarar la baixada.
Del refugi de Gónec, surt un corriolet que durant 6 km ens farà disfrutar d’una baixada ràpida, tècnica i en algun tram exposada, no s’ha de baixar la guàrdia.
Arribem a una casa de colònies, Aula de Natura Cortariu, aquí deixem el corriol durant uns 100 metres fins que a mà dreta i en contradirecció el tornem agafar per baixar un quilòmetre més fins a la pista que ens porta al poble de Pi i d’aquí a Bellver en un moment hi som seguint altre cop el GR.
Després d’una pujada sense més, si teniu experiència en baixar corriols disfrutareu amb aquesta ruta i sinó baixeu amb compte i de ben segur us servirà per agafar-ne.